Így kerülhet fel vállalkozásával a Google találati listájára


 webvac.hu    09 máj 2016 : 05:30
 Nincs    Google

googlenews.jpg


A legtöbb kisvállalat nem rendelkezik akkora marketingbüdzsével, mint a nagyobb versenytársak, így rendszerint az online versenyben is leszakadnak hozzájuk képest. Felismerte ezt a Google is, és elérhetővé tett több olyan eszközt is, amelyek új dimenziót jelenthetnek még a legkisebb vállalkozások számára is. Ilyen a Google Cégem is, amelynek segítségével cége megjelenhet a Google keresőjében és térképén egyaránt, ráadásul ingyen.

Helyi vállalkozások számára a marketing egészen mást jelent mint nagyobb társaik számára. Sokan úgy gondolják, hogy online nem is érdemes megjelenni, vagy készítenek egy Facebook oldalt, de egy idő sokan azt is magára hagyják és elhanyagolják.

Van azonban egy eszköz, melyet semmiképp sem érdemes kihagyni, ez pedig a Google Cégem. Ez egy ingyenes megoldás, a segítségével pedig cégünk megjelenhet a Google keresőjében, Google Térképen és Google+ szolgáltatásban egyaránt. Ezzel pedig olyan vásárlókat érhet el, akikre egyéb esetben nem is gondolt volna. Mindeközben nem igényel jelentős időráfordítást.

Ha például Milánóban jár és a Google segítéségével a legjobb fagyizót keresi a környéken, akkor ebben a Google Cégem szolgáltatása fog segíteni.

De ez nem csak külföldi nagy városokban működik, hanem akár egy kisebb magyar településen is.

Nem csak térképen jelenhet meg

Amennyiben egy érdeklődő nem egy általános keresést végez, hanem konkrétan tudja, miről szeretne plusz információt megtudni, akkor egy ehhez hasonló profilt mutat a Google a kereső jobb oldalán neki. Ez a kártya minden releváns információt tartalmaz, mint a cím, telefonszám, nyitvatartás és a vevők visszajelzése alapján még többet megtudhat az adott helyről.

Mit is csinál ez a szolgáltatás?

Egy egyszerű példával élve: ha épp utazik valahova és éttermet keres, akkor beírja a kifejezést a Google keresőjébe és a találatok között már csak a környező éttermeket jeleníti meg a térkép. Ilyenkor a kereső a földrajzi elhelyezkedés felhasználásával tud igen pontos találatokat adni. Ez főként a mobilról történő kereséseknél kiugróan fontos. Ha például Nyíregyházán keres egy cukrászdát a környéken, akkor a kereső csak a nyíregyházi találatokat fogja mutatni és nem a debreceni vagy pesti cukrászdákat.

A szolgáltatás lényege, hogy a vállalatok regisztrálhatnak a Google adatbázisába, ezáltal ha valaki közvetve, vagy közvetlenül rákeres, akkor meg tudja találni őket. A regisztráció a Google Cégem rendszerén keresztül készíthető el. A folyamat egyszerű, és mindenhol található magyar nyelvű segítség a pontos beállításokhoz.

Ha követi az alábbi 9 pontból álló listát, akkor ön is elvégezheti a beállításokat és felkerülhet a Google találati listájára.

1. Ellenőrizze, hogy a cím pontosan van megadva, és mindenhol ugyanolyan formátumban szerepel.

Erre a lépésre érdemes külön figyelmet fordítani. A kulcs a konzisztencia. Törekedjen arra, hogy egységesen adja meg a címhez tartozó adatokat. Egy lakásiroda esetében például figyeljen arra hogy az emeletet és az ajtót is adja meg. Lehetőleg kerülje a rövidítéseket is, használja például az “u.” helyett az “utca” megnevezést.  Vannak olyan cégek is, amelyek ügyfeleiket nem fizikai üzlethelyiségekben szolgálják ki. Számukra ez a Google útmutató nyújt segítséget.

2. Pontosan adja meg a nyitvatartási időt

Ez a pont akkor igazán lényeges, ha év közben változhat a nyitvatartási idő. A Google Cégem fiókba bármikor be lehet lépni és módosítani lehet ezt a részt. Figyeljen arra, hogy mindig pontos információk szerepeljenek az adatbázisban.

3. A megfelelő kategóriába sorolja be a vállalkozását

A legtöbb vállalkozás esetében ez egyszerű feladat, de számos eset van amikor érdemes jobban végiggondolni a besorolást. Például kerékpár esetében az alábbi kategóriákból választhatunk:

- kerékpárbolt

- kerékpárbérlő hely

- kerékpárkölcsönzés

- kerékpárparkoló

- kerékpárszerviz

- kerékpártároló

4. Adjon hozzá legalább 3-4 fényképet

A képek jelentős hozzáadott értékkel szolgálnak egy vállalkozás profilja esetében. Egy szépen kialakított, tiszta étterembe szívesebben térnek be a vendégek, mint egy kép nélkül szereplő helyre, amitől nem tudják, mit várhatnak.

Az alábbi képkategóriákat érdemes feltölteni:

- Kép az alapítóról, tulajdonosról, a kiszolgáló személyzetről, családi vállalkozás esetében a családról

- Fényképek a recepciós pultról, vagy ahol a kiszolgálás történik

- Jól beállított képek magáról az üzletről

- Kiszolgálás közben készített képek

- Képek a saját specialitásokról

- Képek a termékekről, ételekről

5. Adjon hozzá egy teljes körű virtuális térképet az üzletéhez

Ez pontosan olyan mint a Google Térkép utcanézet funkciója, csak a saját üzletében. Ehhez azonban hivatalos Google fotóst kell fogadnia, aki elkészíti számodra a 360°-os virtuális térképet. Velük ezen a linken veheti fel a kapcsolatot.

6. Írjon teljes körű bemutatkozó szöveget

A bemutatkozásban kell leírni, hogy mivel foglalkozik a vállalkozás. Ez alapján kell azt éreznie a fogyasztónak, hogy “Nekem ez kell!”. A cég weboldalának linkjét is érdemes itt elhelyezni.

7. Tüntesse fel a fizetési módokat

Kardinális kérdés szokott lenni, hogy lehet-e bankkártyával fizetni az adott helyen. De gyakran felmerül a különböző utalványok esetében is, hogy elfogadják-e azt. Törekedjen arra, hogy teljes és pontos képet adjon a vásárlóknak a fizetési lehetőségekről.

8. Kérjen értékeléseket vendégeitől!

Minél több és jobb értékelést kap az ügyfelektől, a Google annál előbbre helyezi cégét a saját listáján. Emellett az új felhasználók is jobban fognak bízni a cégében.

9. Válaszoljon a már meglévő értékelésekre

Köszönje meg a pozitív értékeléseket, és szenteljen kiemelt figyelmet a negatívakra. A negatív kommentekre adott válasz akár pozitív üzleti értékkel is járhat. Semmiképp se legyen udvariatlan, vagy durva.

A listán felsorolt 9 elem elegendő, hogy elkészítse, vagy felülvizsgálja a Google Cégem fiókját, és ennek segítségével vásárlókat nyerjen.

Ha szeretne mélyebbre ásni a Google Cégem lehetőségeiben, érdemes elolvasni a Local SEO: a helyi keresőoptimalizálás alapjai posztot a The Pitch Education blogján.