Facebook Pixel váltja a konverzió követőkódot.


 webvac.hu    13 máj 2017 : 08:30
 Nincs    Facebook

googlenews.jpg


Facebook Pixel váltja a konverzió követőkódot.

A Facebook Pixel kód 2017. február 15-én végérvényesen felváltja a Követő kódot. A kb. 1,5 éves bevezetés most az utolsó fázisához érkezett. Itt az idő intézkedni, ha eddig még nem tetted meg.

Kb. négy éve vezette be a Facebook a konverzió követő kódot, hogy Facebook hirdetések hatékonyságát, megtérülését követni lehessen és a pontosabb célzású hirdetésekkel jobb eredményeket érjünk el.

A weboldal épített kód követi és rögzíti a Facebookról látogatók tevékenységét és így méri a célteljesülését. Az alapelv továbbra is változatlan marad, csupán a megvalósítás változik azzal, hogy a követő kód helyett a Facebook Pixel kódot használhatjuk a jövőben.

Az átállás több szakaszban valósult meg:

2016. július 15: Az új hirdetési fiókok nem tudnak létrehozni konverziókövetési képpontot, már csak a Pixel kóddal működhetnek0.
2016. szeptember 15. Már a régi fiókok sem tudnak létrehozni konverziókövetési képpontot.
2016. október 15. A Facebook ettől kezdve már nem támogatja aktív módon a konverziókövetési képpontot.
2017. február 15. A konverziókövetési képpont végleges kikapcsolása.

A követő kód február 15-i megszűnésével az új kampányok és hirdetéssorozatok eredményei már nem mérhetők. A régi hirdetések eredményei azonban továbbra is láthatóak lesznek a jelentésekben.

Mi az a Facebook Pixel (képpont)?

A képpont alapkódját a Facebook állítja elő, amit a weboldal mindegyik oldalán el kell helyezni, hogy az követni tudja a webhelyen folyó tevékenységeket. A Pixel kód weboldali elhelyezése a kiindulási alap a konkrét események méréséhez.

Facebook Pixel az alábbiak teljesítésére hivatott:

- konverziókövetés,
- konverzióoptimalizálás,
- egyéni célközönségek építése (remarketing lista létrehozása),
- dinamikus hirdetések létrehozása,
- egyéni konverziók mérése.

Az események olyan műveletek, amelyek a webhelyen történnek akár Facebook-hirdetések eredményeként (fizetett), akár nem fizetett, azaz organikus látogatásnál. A 9 alapesemény mindegyikét külön konfigurálás nélkül képes követni és a hirdetések optimalizálásához használni a Facebook. Létre lehet hozni egyéni eseményeket is, amik olyan műveletek, amelyek fontosak a vállalkozásod szempontjából. Ezekhez további beállítások, lépések szükségesek, anélkül nem használhatók követési és optimalizálási célokra.

A konverziókövetési képpontról az új Facebook Pixel kódra (képpontra) való áttérés fő lépései:

- Facebook-képpont alap- és eseményénekkódjának elhelyezése,
- Áttérés a Facebook-képpontra a hirdetésekkel,
- A konverziókövetési képpont kódjának eltávolítása.

Tudom, ez így elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de a Facebook nagyon jól leírta az egész folyamatot és jól végig vezet a megvalósításnál. A weboldalba beillesztést persze már érdemesebb egy programozóra bízni.

További információt a Facebook magyarul is elérhető súgóközpontjában találsz:

Klikk