A Google elkezdte rontani a nem mobilbarát weboldalak rankingjét.


 webvac.hu    17 márc 2016 : 06:42
 Nincs    Google

googlenews.jpg


A Google elkezdte rontani a nem mobilbarát weboldalak rankingjét, vagyis ha nem eléggé mobilbarát az oldal, akkor rosszabb helyezést ér el a találati listákon, így kevesebb kattintást kap.

A változásokat eddig a keresőcég hivatalosan nem kommentálta, csak az elemzések alapján lehet sejteni, hogy történt valami változás, amit többen algoritmus-váltásnak tudnak be. Az új algoritmus egész egyszerűen lerontja a mobilon nem megfelelően működő oldalak rankingjét a mobilos keresések során, vagyis ha nem eléggé mobilbarát az oldal, akkor hiába jó a SEO-ja (search engine optimalization), mégis rosszabb helyezést ér el a mobilos találati listákon, vagyis kevesebb kattintást kap a mobilos keresési forgalomból – derül ki a hrenko.hu cikkéből.

Ezt a változást sok hazai cég megérezheti, hiszen kisebb-nagyobb problémák sokaknál lehetnek a nem, vagy nem elég jól mobilra optimalizált oldalaknál. Az új mobilos algoritmust január 26-án élesíthette a Google, az erre utaló jeleket olyan weboldalak keresési forgalmából lehetett kiolvasni, amelyeket egyik napról a másikra hátrányosan érintett a változás.

Az elmúlt években a Google a Pingvin és a Panda kódnevű frissítésekkel hangolta tovább az algoritmusát, amelyek jelentős változásokat hoztak, vagyis sok weblap helyezését lerontották a Google-ban. Az új, mobilos keresést érintő frissítésnek még nincs kódneve, vagy az legalábbis nem nyilvános. A változás mindenesetre felhívja rá a figyelmet, hogy már csak tökéletes mobilos élményt biztosító weboldalban érdemes gondolkodni. Egy gyors, könnyen kezelhető reszponzív oldallal kivédhető a hasonló algoritmusváltások hatása, de nem csak a dizájn a meghatározó, a sikeres mobilos megjelenésnek több eleme van. Érdemes tehát eleve reszponzív, mobilra szabott oldalt tervezni, hiszen ma már a hazai internetezők több mint fele rendelkezik okostelefonnal vagy tablettel.