Mi az a márka?
A márka, egy ügyfél ,,jó érzése” egy termék, szolgáltatás vagy cég iránt. Irányítani nem tudjuk a folyamatot, de befolyásolni igen.
A márka nem az, amit te mondasz róla. A márka, amit mások mondanak róla. (grafika, felhasználói élmény, személyzet, termék, logó, üzenet, csomagolás, feliratok, weboldal, dekoráció)
Mi az az arculat?
Egy márka értékét sokminden meghatározza, ilyen például a márkaarculat is. Nagyon fontos eleme egy cégnek, hiszen ezzel találkozik először az ügyfél. Egy minőségi arculat bizalmat kelt az ügyfélben.
Kisarculat
A legfontosabb arculati elem a logó, mert ez fog a legtöbb helyen megjelenni. Karakteresnek, letisztulnak kell lennie, hogy esztétikus és könnyen felismerhető, megjegyezhető legyen. Ezen felül fontos meghatározni az egyéb arculati elemeket: alapszínek, névjegykártya, social media anyagok, e-mail aláírás, levélpapír.
Nagyarculat
Sokkal alaposabb a kisarculatnál. Jóval mélyebb elemzést igényel a cégről, így a végkifejlett is összetettebb. Egy rendszerre épül, amelynek középpontjában a logó van. Kiegészül grafikai elemekkel, formákkal és lehetővé teszi, hogy minden helyzetben tökéletesen használható legyen a márka megjelenése. Egy jól müködő arculatban minden elemnek köze van a másik elemhez és tudatosan van felépítve. A logón, névjegykártyán és egyéb alap egységeken kívül tartalmazhat prezentáció dizájnt, szóró anyagot, brossúrát, csomagolást, esetleg webdizájnt, termék fotózást és fontos része a végeredménynek az arculati kézikönyv.